Porsche Cayman zyskuje połysk przypominający aligatora!

Porsche Cayman zostało nazwane na cześć przypominającego aligatora gada - kajmana. Dzięki zwinnemu prowadzeniu i dynamicznemu wnętrzu ten dwumiejscowy samochód sportowy z silnikiem umieszczonym pośrodku i napędem na tylne koła z pewnością dorównuje swojemu imiennikowi! Poza tym Cayman pozostaje jednym z najbardziej praktycznych luksusowych samochodów sportowych.

porsche

Właściciele Caymanów są zazwyczaj bardzo przywiązani do swoich samochodów, nikt bardziej niż właściciel tego srebrnego Caymana. Jako codzienny kierowca zebrał swoją sprawiedliwą część szkód spowodowanych myciem i zadrapaniami. Właścicielowi bardzo zależało na przywróceniu go do stanu z salonu, więc zarezerwował go w Ultimate Detailing Studio na zabieg Gloss Enhancement Treatment.

Na początku usunięto tablicę rejestracyjną Caymana, aby umożliwić dokładniejsze czyszczenie.

Karoseria i koła Kajmana zostały potraktowane Bilt-Hamber Korrosol, środkiem do usuwania cząstek żelaza, który zmienia kolor w kontakcie z zanieczyszczeniami metalowymi. To pokazuje, gdzie produkt działa, podkreślając zakres zanieczyszczenia.

Podczas jazdy samochody mają tendencję do zbierania małych cząstek metalu, zazwyczaj z klocków hamulcowych, które rozdrabniają się pod wpływem wysokiej temperatury. Cząstki te osadzają się na lakierze i kołach i zaczynają się rozszerzać w miarę rdzewienia, wżerając się w powierzchnię. Pozostawione bez leczenia mogą spowodować sporo szkód, dlatego niezbędnym elementem zestawu narzędzi jest odkurzacz do usuwania opadu żelaza. Zazwyczaj ich działanie polega na obkurczaniu płatków metalu, co powoduje zerwanie wiązania między płatkiem a podłożem, pozwalając na swobodne spłukanie zanieczyszczeń. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Po spłukaniu Korrosolu karoseria i felgi zostały potraktowane Bilt-Hamber Surfex-HD, odtłuszczaczem na bazie wody, który z łatwością usuwa tłustą powłokę drogową bez usuwania olejków eterycznych z lakieru.

Surfex-HD został również użyty na masce, bagażniku i drzwiach, przy użyciu szczotki do detali, aby poruszyć brud tkwiący w trudno dostępnych miejscach.

Cayman został spłukany, a następnie koła umyte przy użyciu POLISHANGEL MINT+ żelu do mycia kół. Gęsta formuła skutecznie przylega do pionowych powierzchni, dzięki czemu środki czyszczące mogą działać dłużej. Następnie cały samochód został poddany czyszczeniu wstępnemu przy użyciu Ultimate Snow Foam, wysoko pieniącego, bezkontaktowego roztworu do mycia wstępnego, który usuwa większe cząstki brudu z karoserii, zmniejszając w ten sposób szanse na powstanie zarysowań i wirów podczas procesu mycia.

Nałożono drugą warstwę Ultimate Snow Foam, która posłużyła jako smar do nakładki Dodo Juice Square Sponge Clay Pad. Glinki mają za zadanie usunąć wszelkie pozostałe, związane z lakierem zanieczyszczenia, pozostawiając lakier gładkim.

Nie zawsze musimy używać kostki do glinkowania lub gąbki - wszystko zależy od tego, jak mocno osadziły się zanieczyszczenia. Im dłużej samochód był eksploatowany, tym więcej zanieczyszczeń się w nim gromadzi. Ostateczny wygląd samochodu zależy od tego, jak dobrze jest on przygotowany, dlatego upewnienie się, że lakier jest całkowicie czysty i pozbawiony wszelkich przyklejonych zanieczyszczeń, jest absolutnie konieczne. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Po odkażeniu Cayman został spłukany, a następnie poddany gruntownemu myciu przy użyciu metody dwóch wiader, POLISHANGEL CarnaubaFlakeWash | Flake i Microfibre Madness Incredimitt. Następnie piana została wypłukana, a filtr Aqua Gleam użył wody dejonizującej, aby dać Kajmanowi ostatnie płukanie czystą wodą, eliminując szanse na powstanie plam wodnych.

Osuszony miękkimi, czystymi ręcznikami z mikrofibry lakier został poddany inspekcji pod intensywnym oświetleniem.

Trudno jest być pewnym, w jakim stanie jest lakier, gdy jest brudny, ponieważ folia drogowa może maskować problematyczne miejsca. Jak się okazało, lakier nie był w zbyt złym stanie, biorąc pod uwagę wszystkie aspekty. Kilka swirli i kilka zadrapań na masce, ale nic poważnego, co biorąc pod uwagę, że samochód jest jeżdżony codziennie, było dość niesamowite! - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Przy użyciu polerki rotacyjnej Flex PE14-2-150 z padem SCHOLL Concepts Black SofTouch Waffle Pad i POLISHANGEL Master Compound Polish I, lakier został poprawiony. Następnie został on dopracowany przy użyciu POLISHANGEL Master Final Polish II i 3M Black High Gloss Polish Pad, dzięki czemu lakier stał się gładki, dopracowany i bardzo błyszczący. Aby nadać wykończeniu trwałość, nałożono dwie warstwy lakieru POLISHANGEL Viking Shield.

Następnie, dla zwiększenia głębi połysku, nałożono ostatnią warstwę CARNAUBA ARTS™ | Silver Alunite.

Tarcza Wikingów została stworzona z myślą o surowych skandynawskich zimach, dlatego jest wyjątkowo odporna na trudne warunki atmosferyczne i sól drogową. Silver Alunite został opracowany specjalnie dla lakierów w kolorze srebrnym. Zawiera ładunek koloryzujący, który sprawia, że srebro naprawdę błyszczy - co jest zwykle dość trudne w przypadku srebrnych i jasnych lakierów! - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Szyby zostały oczyszczone przy użyciu POLISHANGEL Cristal Agent, a następnie uszczelnione przy użyciu Cristal Rain | 9H, wysoce trwałego uszczelniacza, który zapewnia hydrofobową barierę, zachęcając wodę deszczową do gromadzenia się w kontakcie z szybą, a następnie odpędzaną przez wiatr. Zmniejsza to obciążenie oczu kierowcy podczas jazdy przy złej pogodzie.

Czarne listwy wykończeniowe zostały zabezpieczone przy użyciu Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer, trwałej powłoki odpornej na promieniowanie UV, opartej na nanotechnologii. Formuła preparatu sprawia, że wiąże się on z plastikiem i nie zmywa się ani podczas cotygodniowego mycia, ani podczas ulewnych deszczy.

O serwisie

Skorzystaj z naszego doświadczenia związanego z motoryzacją.

Zajmujemy się również organizacją wycieczek jednodniowych z Warszawy - zobacz więcej: Jasna Gora - One day tour from Warsaw

Kontakt

kontakt@disegno-studio.pl

Galeria