Futurystyczna Tesla Model S chroniona przy użyciu najnowocześniejszej nanotechnologii

Można pokusić się o stwierdzenie, że Tesla Model S to mniej samochód, a bardziej naziemny statek kosmiczny. Futurystyczny, innowacyjny i inspirowany inżynierią, pojazd ten jest bez wątpienia liderem w swojej klasie.

Pięciomiejscowa, w pełni elektryczna, luksusowa limuzyna Tesla Model S może nie wymaga głośnego wydechu ani agresywnego, sportowego wyglądu, aby zawrócić w głowie, ale ten prowokator raczej subtelnie się pojawia, jest niedoceniony, obok. Zazwyczaj parametry bezpieczeństwa i ekscytacji wzajemnie się wykluczają, jednak Tesla Model S potrafi osiągnąć oba te cele. Może pochwalić się oszałamiającym, przyprawiającym o zawrót głowy przyspieszeniem od 0 do 60 mph w około 2,8 sekundy, a mimo to konsekwentnie uzyskuje najwyższe oceny w testach zderzeniowych. Został zaprojektowany tak, aby był jak najbardziej wydajny aerodynamicznie, nawet klamki drzwi chowają się, wyłaniając się tylko wtedy, gdy kierowca zbliża się z pilotem! Połącz to z ekologicznymi zaletami zerowej emisji spalin i chlubnym wynikiem 90+ MPGe (ekwiwalent mil na galon) i łatwo zrozumieć, dlaczego magazyn Car and Driver nazwał Model S Samochodem Stulecia w 2015 roku, nawet jeśli rzeczywiste MPGe zazwyczaj zwraca się na poziomie 10-20% mniejszym. Następnie, oczywiście, jest sprzęt auto-pilot, który każdy Tesla jest wyposażony w, czy oprogramowanie jest opted for lub nie.

Tesla Model S otrzymał make-over w kwietniu 2016 roku z przednim grillem został zastąpiony przez elegancki, mały otwór wypełniony emblematem T. To właśnie ta wersja, wariant 90D należący do powracającego klienta, który przyjechał do Detailing Studio na zabieg New Car Protection.

New Car Protection to usługa, która została stworzona po to, aby nowe samochody jak najdłużej zachowały swój "jak nowy" wygląd. Głównym powodem, dla którego lakier samochodowy staje się matowy i zmęczony są swirle, powstałe zazwyczaj w wyniku złych technik mycia. Lakiery bezbarwne, mimo że są coraz bardziej odporne na powstawanie wirów, pozostają podatne na uszkodzenia spowodowane przez brud w rękawicy do mycia lub gąbce, wciąganej tam i z powrotem. New Car Protection polega na zastosowaniu ceramicznego uszczelniacza, który tworzy chemiczne wiązanie z lakierem bezbarwnym. Utwardzona w ten sposób powierzchnia jest znacznie bardziej odporna na wirowanie, dzięki czemu pojazd dłużej zachowuje "jak nowy" wygląd niż pojazd niezabezpieczony. Pojazd, który wygląda na zadbany, zawsze zyskuje na wartości, jeśli chodzi o odsprzedaż.

W tym przypadku, właściciel określił swoją Ochronę Nowego Samochodu z "Platynową" aktualizacją uszczelniacza, używając ENREI Coat. ENREI to najnowocześniejszy dwustopniowy uszczelniacz z kolekcji Kamikaze, japońskiego producenta butikowych, wysokiej jakości powłok ochronnych. Wykorzystując połączenie niemieckich i japońskich technologii, ENREI składa się z warstwy podkładowej, nakładanej w celu zapewnienia jednolitej podstawy, umożliwiającej skuteczne wiązanie warstwy wierzchniej. Jednolitość zapewniona przez warstwę podkładową gwarantuje również, że warstwa nawierzchniowa może uzyskać maksymalny poziom połysku i hydrofobowości. Oprócz zabezpieczenia lakieru, właściciel Tesli zażyczył sobie również, aby felgi aluminiowe zostały pokryte nanoceramicznym środkiem uszczelniającym. Skóra miała otrzymać powłokę odporną na ścieranie, a szyby, jako że jest to samochód codziennego użytku, który może być narażony na działanie wszystkich brytyjskich czynników atmosferycznych, miały zostać pokryte hydrofobową powłoką uszczelniającą.

Po przyjeździe Tesla Model S była brudna, z resztkami zebranymi podczas jazdy, szczególnie pod nadkolami, które były pokryte błotem.

Lakier był pokryty odparowaną wodą deszczową, a białe plamy szpeciły jego wygląd, zwłaszcza pod lusterkami skrzydłowymi, w liniach aerodynamicznych od osłon kierunkowskazów i na przedniej szybie.

Również szyby były mocno zabrudzone plamami wody. Na nadkolach, tylnych drzwiach i tylnym zderzaku również widoczne były ślady kredowego osadu, ziarnistego w dotyku, ale związanego z lakierem. Tak więc jak zawsze, leczenie rozpoczęło się od dokładnego odkażenia, począwszy od zastosowania preparatu do usuwania plam wodnych z kolekcji Kamikaze. Produkt ten delikatnie rozpuszcza związki powodujące powstawanie plam wodnych, dzięki czemu można je łatwo spłukać. Następnie karoseria i koła zostały zabezpieczone środkiem Bilt-Hamber Surfex HD w celu usunięcia tłustych osadów, takich jak odpryski oleju napędowego i benzyny. Pianę Ultimate Snow Foam nałożono za pomocą lancy pianowej dostosowanej do myjki ciśnieniowej Kranzle K-1152 w celu wytworzenia gęstej, kremowej piany, która przylega nawet do pionowych powierzchni. Piana usuwa większe cząsteczki brudu i żwiru z lakieru i kół, zamykając je w piance.

Nano Wheel Cleaner & Iron Remover został użyty do uwolnienia cząsteczek pyłu hamulcowego, które mogły się związać z lakierem lub felgami. Wheel Cleaner & Iron Remover wywołuje reakcję zmiany koloru, gdy wchodzi w kontakt z cząsteczkami żelaza, stając się głębokim fioletem. Po zakończeniu zmiany koloru, produkt i zanieczyszczenia mogą być bezpiecznie spłukane bez konieczności szorowania. Pomaga to chronić farbę i lakier kół przed przypadkowym uszkodzeniem.

W osłonie bagażnika zebrała się znaczna ilość zanieczyszczeń, takich jak resztki liści. Wszystkie osłony zostały oczyszczone roztworem Surfex-HD naniesionym za pomocą pianownicy Kwazar Orion Super Pro+ Pump-Up Foamer. Po zakończeniu procesu dekontaminacji Tesla została umyta przy użyciu metody dwóch wiader, dwustronnej rękawicy do mycia z wełny merynosów Ulti-Mitt oraz szamponu Nanolex Pure Shampoo. Pure Shampoo zawiera wyłącznie środki czyszczące, bez środków zwiększających połysk, wosku lub dodatków, które mogą zakłócić wiązanie uszczelniacza. Po oczyszczeniu Tesla została ponownie opłukana, a następnie podłączono do niej filtr wody dejonizującej Aqua Gleam. Filtry te neutralizują zanieczyszczenia znajdujące się w wodzie wodociągowej, które powodują powstawanie nieestetycznych plam wodnych. Po osuszeniu miękkimi ręcznikami z mikrofibry, Tesla została przeniesiona do studia detailingowego, gdzie pod lampami o wysokim natężeniu światła sprawdzono lakier pod kątem uszkodzeń.

Jasny lakier dość skutecznie maskuje uszkodzenia, dlatego ważne jest, aby ocenić jego stan przy użyciu jasnych świateł LED, ponieważ widać na nim każdy, nawet najmniejszy ślad. Ponieważ lakier jest uszczelniany bardzo trwałą powłoką, najlepiej, aby był w jak najlepszym stanie, w przeciwnym razie skazy są pod nim trwale zaklejone. Chociaż jest to nowy samochód, szanse na znalezienie problemów z lakierem pozostają, ponieważ mogą one być spowodowane podczas transportu z fabryki, a także przez złe techniki mycia stosowane w salonach dealerskich.

Kilka lekkich swirli było widocznych, więc Tesla została wypolerowana ręcznie przy użyciu Menzerna Super Finish 3500. Ta delikatna politura wykończeniowa zawiera zmniejszające ścierniwo, które delikatnie usuwa drobne skazy z lakieru i pozostawia wykończenie o wysokim połysku gotowe do uszczelnienia.

Pozbawiony skaz, lakier Tesli Model S był gotowy do nałożenia powłoki ENREI.

Kluczem do długowieczności i wydajności powłok ceramicznych jest proces aplikacji. Firma Kamikaze Collection spędziła wiele tysięcy godzin na badaniach, testowaniu i opracowywaniu metod aplikacji, aby ustalić, które z nich pozwolą osiągnąć optymalne rezultaty. Aby uzyskać dostęp do ENREI Coat, należy wziąć udział w szkoleniu prowadzonym przez prezesa Kamikaze Collection, Kaia Moritę. Ma to na celu zachowanie integralności reputacji powłoki. Aby powłoka osiągnęła swoje maksymalne parametry, musi być nakładana zgodnie z tymi szczegółowymi instrukcjami i w ściśle kontrolowanych warunkach środowiskowych. W związku z tym ENREI jest dostępny wyłącznie jako usługa w autoryzowanych studiach Kamikaze Collection.

Nałożono lakier bazowy ENREI. Działa on jak podkład, zapewniając jednolitą powierzchnię i zwiększając powierzchnię, z którą wiąże się warstwa wierzchnia. Po czterech minutach warstwa ta została wypolerowana. Po pozostawieniu warstwy bazowej na godzinę, aby umożliwić utwardzenie, nałożono warstwę wierzchnią, która utwardzała się przez około siedem minut, a następnie została wypolerowana na wysoki połysk.

Aby zabezpieczyć felgi aluminiowe, zastosowano lakier do felg Kamikaze Collection STANCE Rim Coat. Preparat ten został opracowany specjalnie w celu ochrony felg i zacisków hamulcowych przed wyjątkowymi wyzwaniami, z jakimi muszą się one zmagać, takimi jak ekstremalne temperatury, sól drogowa i pył hamulcowy. Zabezpieczone felgi dłużej zachowują czysty wygląd, a zanieczyszczenia nie przywierają do powierzchni, dzięki czemu felgi są znacznie łatwiejsze do czyszczenia podczas cotygodniowego mycia.

Powłoka Kamikaze Collection Intenso Window Coat została zastosowana na wszystkich oknach i panoramicznym dachu. Ta hydrofobowa powłoka sprawia, że woda deszczowa zbiera się w miejscu kontaktu z szybą i spływa z niej, dzięki czemu jazda staje się łatwiejsza i mniej męcząca podczas złych warunków pogodowych.

Skórzane wnętrze zostało wyczyszczone przy użyciu środka Colourlock Mild Leather Cleaner, aby usunąć wszelkie zabrudzenia, a następnie zabezpieczone środkiem Colourlock Leather Shield. Ta odporna na ścieranie powłoka nie pozostawia śliskich, tłustych śladów. Zamiast tego, preparat pomaga chronić skórzane powierzchnie przed plamami, odpychając wodę, brud i oleje, dzięki czemu wnętrze dłużej wygląda jak nowe.

Wyglądająca olśniewająco Tesla Model S była teraz chroniona, a dzięki ENREI Coating pozostanie taka przez najbliższą przyszłość!

O serwisie

Skorzystaj z naszego doświadczenia związanego z motoryzacją.

Zajmujemy się również organizacją wycieczek jednodniowych z Warszawy - zobacz więcej: Jasna Gora - One day tour from Warsaw

Kontakt

kontakt@disegno-studio.pl

Galeria