Fiat Abarth 595 Competizione to mały hatch z mnóstwem charakteru - i niezłymi osiągami, aby go poprzeć! Dziwna, retro stylistyka została nieco zmodernizowana w 2016 roku, ale osobowość tego czarującego małego samochodu pozostaje niezmieniona.
Dzięki mechanicznemu mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu, mocnemu podwoziu i amortyzatorom Koni FSD, Abarth zapewnia jazdę dającą tyle samo frajdy, co gokart. Czterotłoczkowe hamulce Brembo z nawiercanymi i wentylowanymi tarczami zapewniają, że zdolność do wyhamowania koni mechanicznych nigdy nie zawodzi. Silnik wyskakuje i huczy, gdy obroty spadają, co tylko zwiększa ogólną radość z jazdy, sprawiając, że uśmiech na twarzy poszerza się nawet podczas zwalniania!
Po dodaniu pakietu Performance, Abarth otrzymuje 17-calowe obręcze kół Supersport z lekkiego, matowego czarnego stopu oraz fotele Sabelt z oparciem z włókna węglowego. Deska rozdzielcza i kierownica zostały pokryte Alcantarą, a wzdłuż półki na liście przewozowej umieszczono logo Competizione.
Właściciel tego Abartha jest pasjonatem tego małego hatcha, ze względu na uśmiech, jaki wywołuje na jego twarzy, na teatr, jaki zapewnia hałas emitowany przez układ wydechowy Dual Mode Record Monza z czterema końcówkami rur wydechowych oraz na eleganckie akcenty we wnętrzu. W tym modelu właściciel zdecydował się na szyberdach, system audio Beats oraz 7-calowy system informacyjno-rozrywkowy z nawigacją satelitarną. Jak mówi, są to "wszystkie przydatne, ponieważ jest to w głównej mierze, mój codzienny kierowca". Gdy tylko dealer powiadomił go o przybyciu samochodu, polecił im, aby pozostawili go nietkniętego i zorganizował samochód niskopodwoziowy, który odebrał go i dostarczył bezpośrednio do Studia Detailingowego UF w Brands Hatch na zabieg New Car Protection Treatment.
To już drugi samochód, który poddałem zabiegowi New Car Protection, który po odkryciu korzyści trudno nie powtórzyć, ponieważ pomaga utrzymać samochód w świetnym stanie, łatwy w utrzymaniu i wyglądający jak nowy. Usługa koryguje również wszelkie drobne usterki, które mogły zostać wykryte podczas podróży samochodu z kraju pochodzenia. - George D, właściciel Fiata 595
Tak więc samochód dotarł na miejsce z wszystkimi fabrycznymi foliami ochronnymi i piankami.
Sposób, w jaki samochód został dostarczony był idealny - tak jak opuścił fabrykę. Oznaczało to, że mogliśmy podjąć wszelkie środki ostrożności, aby zapewnić, że lakier pozostanie nieskazitelnie czysty i zmniejszyć prawdopodobieństwo polerowania maszynowego przed nałożeniem uszczelniacza ochronnego. Często widzimy zupełnie nowe samochody, które przed odbiorem przez klienta mają już zawirowania i zarysowania lakieru spowodowane złymi technikami przygotowania, więc wspaniale jest dostać taki, który jest zupełnie nietknięty!
W pierwszej kolejności usunięte zostało "opakowanie" ochronne, łącznie z wykładzinami na wyposażeniu wnętrza.
Następnie, aby usunąć wszelkie pozostałości kleju, samochód został spryskany środkiem Gtechniq W7 Tar & Glue Remover i pozostawiony na kilka minut. Rozbija to lepkie pozostałości i pozwala na ich spłukanie, zamiast pocierania pozostałości rękawicą, co mogłoby uszkodzić lakier bezbarwny.
Następnym krokiem było nałożenie na karoserię i koła Gtechniq W6 Środka do usuwania żelaza i ogólnego nalotu.
Nowe samochody są podatne na zanieczyszczenia żelazem. Może się to zdarzyć, jeśli samochód jest transportowany koleją, co często wiąże się z przechowywaniem na bocznicach kolejowych. Żelazo pochodzi z hamulców pociągu: gorące cząsteczki żelaza unoszą się w powietrzu i przywierają do pierwszej powierzchni, na której się znajdą. Jeśli zostaną pozostawione, wchodzą w reakcję z wilgocią i powietrzem i zaczynają rdzewieć, co powoduje ich pęcznienie, a w konsekwencji możliwość powstania trwałych wżerów w lakierze bezbarwnym.
W6 zawiera aktywny składnik, który powoduje, że cząsteczki żelaza kurczą się, zrywając wiązanie z podłożem. Następnie można je łatwo spłukać strumieniem wody - jest to znacznie bezpieczniejsze dla lakieru niż próba usunięcia ich za pomocą rękawicy do mycia.
Koła zostały oczyszczone przy użyciu wiadra do kół UF i wełny do kół, aby zapewnić czystość felg z przodu i z tyłu, a następnie spłukane myjką ciśnieniową Kranzle.
Po spłukaniu Abarth został zabezpieczony pianką Ultimate Snow Foam. Gęsta pianka przylega do paneli i usuwa większe cząstki brudu i żwiru z powierzchni lakieru, zamykając je w piance i umożliwiając ich spłukanie bez kontaktu rękawicy myjącej z lakierem. Druga aplikacja Ultimate Snow Foam została wykonana i użyta jako smar do maty do glinkowania. Mata ta usuwa szkodliwe zanieczyszczenia, pozostawiając powierzchnię całkowicie gładką. Pianka została następnie spłukana, a samochód został poddany pełnemu myciu metodą dwóch wiader, przy użyciu dwustronnej maty do mycia Merino Ulti-Mitt i Gtechniq G-Wash. Do ostatniego płukania podłączono do węża filtr Aqua Gleam De-Ionising Water Filter, aby zapewnić płukanie czystą wodą. Abarth został wysuszony przy użyciu ultramiękkich ręczników z mikrofibry i wniesiony do studia, gdzie lakier został sprawdzony w intensywnym oświetleniu.
Intensywne światło imituje promienie słoneczne, a wszyscy widzieliśmy, jak odkrywcze mogą być jasne promienie słoneczne. Jednak w tym przypadku lakier bezbarwny był nieuszkodzony, więc polerowanie maszynowe nie było konieczne.
Aby zoptymalizować przejrzystość i połysk lakieru Modena Yellow, został on najpierw ręcznie oczyszczony przy użyciu PolishAngel Esclate Lotion. Przed nałożeniem ostatecznego uszczelniacza, każde podłoże zostało potraktowane środkiem Nanolex EX Residue Remover, aby upewnić się, że jest całkowicie wolne od pozostałości politury i olejów. Następnie za pomocą aplikatora nałożono powłokę węglowodorową ISM z kolekcji Kamikaze, którą pozostawiono na około pięć minut do utwardzenia, po czym wypolerowano bezszwową mikrofibrą. ISM łączy optycznie przejrzyste węglowodory z ceramicznymi komponentami, aby zapewnić cukierkowy połysk i długotrwałą ochronę. Ponieważ klient zdecydował się na usługę "Ultra", na ISM została nałożona warstwa hybrydowego wosku Infinity z Kolekcji Kamikaze.
Infinity jest hybrydą zarówno carnauby jak i SiO2. W celu aktywacji produktu, zawartość słoiczka musi być mieszana przez sześćdziesiąt sekund przed aplikacją. Efektem końcowym jest powłoka, która nadaje mokry połysk wosku i niesamowite właściwości hydrofobowe powłoki ceramicznej.
Oparcia siedzeń z włókna węglowego zostały również zabezpieczone woskiem Infinity, aby dodać warstwę ochronną połysku. Następnie, zewnętrzne plastiki zostały zabezpieczone przy użyciu Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer. Ten nano-uszczelniacz tworzy silne wiązanie chemiczne z tworzywami sztucznymi, zapewniając ochronę hydrofobową i odporność na blaknięcie pod wpływem promieniowania UV, które nie zostanie spłukane podczas cotygodniowego mycia ani nie rozpuści się podczas deszczu. W rzeczywistości wiązanie jest tak silne, że C4 chroni plastiki nawet przez dwadzieścia cztery miesiące.
Skórzane elementy wnętrza zostały zabezpieczone środkiem Gtechniq L1 AB Leather Guard. Tworzy on ochronną, hydrofobową barierę, która zabezpiecza przed przypadkowymi plamami, a także zapewnia ochronę przed promieniami UV. Dodatkowo L1 AB pozostawia na powierzchniach funkcję antybakteryjną, która pomaga zapobiegać gromadzeniu się nieświeżych zapachów.
Dywan i podszewka okapu zostały zabezpieczone przy użyciu tkaniny Gtechniq I1 AB Smart Fabric, która posiada funkcję odpychania cieczy, co zapobiega powstawaniu plam. I1 AB posiada również właściwości antybakteryjne, co pomaga zapobiegać powstawaniu niepożądanych zapachów.
Następnie końcówki wydechu zostały wypolerowane przy użyciu Gtechniq M1 All Metal Polish, dzięki czemu metal uzyskał jasny, ciepły połysk.
Końcówki wydechu, felgi aluminiowe i zaciski hamulcowe zostały pokryte środkiem Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour.
Aluminiowe felgi są drogimi komponentami i znajdują się w centrum akcji - zbierają więc dużo brudu, kurzu i wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń chemicznych. Końcówki wydechu z czasem pokrywają się sadzą. C5 jest nanouszczelniaczem, który tworzy twarde wiązania, aby zapewnić hydrofobową i oleofobową barierę, która nie ulega zmywaniu. Zabezpieczone powierzchnie są chronione przed ostrymi chemikaliami, brud i woda są odpychane, więc powierzchnie są łatwiejsze do utrzymania w czystości.
Szyby zostały zabezpieczone powłoką Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass, która odpycha wodę deszczową, ułatwiając jazdę podczas złych warunków atmosferycznych. Ze względu na hydrofobowy charakter szkła, śnieg i lód w mniejszym stopniu przywierają do powierzchni, co ułatwia wczesne rozpoczęcie jazdy w mroźne poranki.
Aby zakończyć proces zabezpieczania nowego samochodu, na opony nałożono środek Gtechniq T2 Tyre Dressing, który nadaje im naturalny, satynowy połysk.