Porsche Boxster Spyder - tylko dla sportu

Nowy Boxster Spyder firmy Porsche zawitał ostatnio do UF Detailing Studio, aby skorzystać z pakietu New Car Protection Package. I wywołał niemałe poruszenie!

Niższy od modelu GTS o 11 mm, dłuższy od 981 o 10 mm i z agresywnie wyglądającym przodem, od razu było widać, że charakterystyczny design nowego Boxstera Spydera to radykalny powrót do korzeni roadstera.

Podobnie jak Cayman GT4, Boxster Spyder wykorzystuje 3,8-litrowy silnik z 911 Carrera S (choć nieco zmodyfikowany). Nadal wytwarza on imponujący moment obrotowy 310lb ft, osiąga prędkość 0-62mph w 4,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 180mph. 6-biegowa manualna skrzynia biegów z krótszym drążkiem zmiany biegów błyskawicznie reaguje na polecenia, a układ podwozia zapewnia imponująco czułe prowadzenie.

Prawdopodobnie najbardziej zauważalną zmianą w Boxsterze Spyder jest dach: poprzedni dach Spydera był kłopotliwy w montażu, a po jego podniesieniu nie oddawał sprawiedliwości liniom samochodu. Nowa konstrukcja dachu rozwiązuje ten problem dzięki lepszemu dopasowaniu, co daje znacznie bardziej elegancki wygląd ogólny. Dodatkową zaletą nowego mechanizmu jest zmniejszenie masy całkowitej o 11 kg. Podnoszone podpory z tkaniny wyglądają imponująco, gdy dach jest podniesiony. Gdy nie jest używany, maskę chowa się pod aluminiową pokrywą o eleganckich, zaokrąglonych konturach w stylu Speedstera.

Uwagę poświęcono również wnętrzu, w którym znalazły się fotele i kierownica inspirowane modelem 918. W tym konkretnym Boxsterze Spyder zastosowano zmodernizowane fotele kubełkowe z imponująco wyglądającymi wstawkami z włókna węglowego.

Przed przystąpieniem do zabezpieczania, samochód musiał zostać odpowiednio przygotowany. W tym celu został najpierw odtłuszczony przy użyciu Gtechniq W5 Citrus All Purpose Cleaner, dzięki czemu usunięto wszystkie pozostałości wosku ochronnego. Następnie pojazd został potraktowany środkiem Bilt-Hamber Korrosol w celu usunięcia wszelkich zanieczyszczeń związanych z żelazem. W nowych samochodach tego typu zanieczyszczenia powstają najczęściej podczas transportu od producenta do dealera. Cząsteczki żelaza pochodzą z klocków hamulcowych innych samochodów, które rozdrabniają się pod obciążeniem, a także z kół pociągów, jeśli pojazdy były transportowane koleją i ewentualnie składowane na bocznicach kolejowych. Korrosol zmienia kolor w kontakcie z cząsteczkami żelaza, w miarę pogłębiania się koloru substancja aktywna kurczy cząsteczkę, powodując zerwanie jej wiązania z podłożem i umożliwiając jej łatwe spłukanie. Ten bezkontaktowy proces jest o wiele bezpieczniejszy dla lakieru niż próby usuwania tych małych, ostrych cząsteczek rękawicą lub glinką.

porsche

Boxster Spyder został następnie wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam, której silnie pieniący się preparat unosi większe cząstki brudu i żwiru z powierzchni lakieru, zamykając je w piance. Można je spłukać, zanim rękawica myjąca wejdzie w kontakt z lakierem. Te bezkontaktowe procesy: odtłuszczanie, usuwanie żelaza i mycie wstępne, pomagają chronić lakier przed powstawaniem smug podczas mycia głównego.

Do mycia głównego zastosowano metodę dwóch wiader, wykorzystując wiadra do mycia i płukania UF z osłonami przeciwpyłowymi. Dwustronna rękawica do mycia Ulti-Mitt z merynosów jest napełniana wodą z mydłem z wiadra do mycia, przykładana do samochodu, gdzie zatrzymuje brud w długich włóknach, a następnie, po przetarciu o osłonę przeciwpyłową, uwalnia cząsteczki do wody do płukania. Następnie rękawica jest ponownie zanurzana w wiadrze z myjnią i proces ten trwa dalej, usuwając zanieczyszczenia z samochodu i umieszczając je w wodzie z wiadra z płukaniem, utrzymując wodę z myjni w czystości. Proces ten pomaga również uniknąć powstawania wirów i zarysowań podczas mycia.

Tkaninowy dach został poddany delikatnemu czyszczeniu przy użyciu środka Renovo Fabric Soft Top Cleaner oraz szczotki do czyszczenia kabrioletów UF Natural Horse Hair. Maska została dokładnie wypłukana, aby upewnić się, że usunięto wszystkie pozostałości środka czyszczącego.

Przy płukaniu maski absolutnie nie można iść na skróty. Piana pozostała w tkaninie będzie stanowić bazę dla rozwoju pleśni, a także będzie działać jak knot dla wnikania wody. Warto poświęcić więcej czasu, aby mieć absolutną pewność, że każdy ślad środka czyszczącego został usunięty. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Kiedy samochód i dach były już czyste i wypłukane z osadów, filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter został podłączony do węża, aby zapewnić końcowe płukanie czystą wodą. Następnie Spyder został osuszony i wprowadzony do wnętrza studia detailingowego, aby można było sprawdzić stan lakieru w intensywnym oświetleniu.

Oświetlenie LED o wysokiej intensywności uwidacznia wszelkie defekty lakieru. Fakt, że samochód jest fabrycznie nowy, nie gwarantuje automatycznie, że lakier jest nieskazitelnie czysty. W zeszłym tygodniu pracowaliśmy tutaj nad nowym Mercedesem-AMG A45, którego lakier był bardzo zniszczony - do tego stopnia, że musieliśmy go poprawić za pomocą polerki maszynowej przed nałożeniem uszczelniacza ochronnego. Wszelkie rysy, swirle, hologramy itp. obecne na lakierze muszą zostać usunięte przed nałożeniem nano-uszczelniacza, w przeciwnym razie uszczelniasz problem pod powłoką, a korekta nie jest możliwa bez uprzedniego usunięcia uszczelniacza. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Proces inspekcji nie wykazał żadnych uszkodzeń lakieru, więc wszystko, co było potrzebne, to lekkie polerowanie ręczne przy użyciu PolishAngel Esclate Lotion. Zawiera on drobny środek ścierny, który ma za zadanie podnieść przejrzystość i głębię połysku.

Lakier został następnie oczyszczony przy użyciu Gtechniq Panel Wipe, środka czyszczącego z aromatycznymi (bardzo skutecznymi) rozpuszczalnikami, które spływają, pozostawiając powierzchnię lakieru wolną od silikonów i pozostałości po polerowaniu, w gotowości do nałożenia warstwy uszczelniacza. Jest to niezbędne, aby uszczelniacz mógł utworzyć maksymalną możliwą liczbę wiązań z lakierem bezbarwnym w celu zapewnienia długotrwałej ochrony.

Do ochrony lakieru wybrano Gtechniq Crystal Serum. Powłoka ta oferuje najnowsze osiągnięcia nanotechnologii, zapewniając skuteczną barierę przed ekstremalnymi wartościami pH. Crystal Serum tworzy podwójną warstwę ochronną: warstwa podstawowa ma twardość około 7h, aby zapewnić elastyczność; warstwa górna ma twardość 9h. Połączenie twardej warstwy wierzchniej z elastyczną warstwą spodnią zmniejsza szanse na powstawanie zmętnień spowodowanych zawirowaniami. Po utwardzeniu, Crystal Serum jest praktycznie odporny na działanie ostrych środków chemicznych stosowanych w myjniach oraz na wpływy przemysłowe i środowiskowe. Twardość powłoki sprawia, że jest ona trudna do usunięcia, jeśli aplikacja nie zostanie wykonana prawidłowo. Aby Crystal Serum było w pełni skuteczne, musi być nakładane w ściśle kontrolowanych warunkach, ale po nałożeniu Gtechniq gwarantuje jego wydajność przez siedem lat. Crystal Serum jest dostępne jako usługa tylko w autoryzowanych studiach detailingowych Gtechniq.

Po kilkugodzinnym utwardzaniu Crystal Serum, na wierzch nałożono powłokę hybrydową Gtechniq EXO Ultra Durable, która została ulepszona do Crystal Serum Black (znaną również jako CS Black). EXO V2 wzmacnia funkcję hydrofobową i dodaje dodatkowy poziom gładkości i połysku.

Felgi zostały przygotowane przy użyciu ściereczki Panel Wipe przed nałożeniem powłoki Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour. Ta odporna na wysokie temperatury powłoka nie pali się, gdy felgi są gorące, nie rozpuszcza się w deszczu ani podczas cotygodniowego mycia. Praktycznie odporna na skrajne wartości pH, C5 hamuje osadzanie się pyłu hamulcowego, odpycha brud, wodę i oleje oraz ułatwia cotygodniowe mycie. Można oczekiwać, że C5 zapewni ochronę do 12 miesięcy.

Opony zostały zabezpieczone środkiem Gtechniq T2 Tyre Dressing, aby nadać im satynowy połysk. Szyby zostały wyczyszczone, a następnie pokryte lakierem G1 ClearVision Smart Glass, który odpycha wodę deszczową. Skóra wewnątrz została zabezpieczona środkiem Gtechniq L1 Leather Guard AB, powłoką odporną na ścieranie, która posiada również właściwości antybakteryjne.

Kaptur z tkaniny został sprawdzony pod kątem nadmiaru wilgoci, a następnie użyto dmuchawy gorącego powietrza, aby upewnić się, że wszelkie ślady wody zostały całkowicie odparowane, szczególnie w rogach i na szwach, gdzie schnięcie trwa dłużej.

Podobnie jak w przypadku procesu płukania, również suszenie kaptura przed nałożeniem uszczelniacza ma zasadnicze znaczenie. Wszelkie pozostałości wilgoci będzie zachęcać pleśń wzrostu i tak będzie cofnąć całą swoją ciężką pracę, jeśli nie upewnij się, że jest całkowicie suchy. Warto zrobić szybki przedmuch dmuchawą gorącego powietrza! - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Do uszczelnienia maski użyto Gtechniq I1 Smart Fabric. Środek ten jest rozpylany na tkaninę, wsiąkając we włókna, aby zapewnić maksymalną hydrofobowość. Chroniąc włókna, a nie nakładając warstwę, nie zmienia się wrażenia dotykowego tkaniny. Najpierw jednak lakier samochodu został zamaskowany folią ochronną, aby uniknąć wszelkich zanieczyszczeń krzyżowych.

Gdy lakier jest już pokryty, najlepszą praktyką jest zamaskowanie całego samochodu folią ochronną, aby uniknąć niepożądanego rozpylenia podczas nakładania I1 Fabric Coat! - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

 

O serwisie

Skorzystaj z naszego doświadczenia związanego z motoryzacją.

Zajmujemy się również organizacją wycieczek jednodniowych z Warszawy - zobacz więcej: Jasna Gora - One day tour from Warsaw

Kontakt

kontakt@disegno-studio.pl

Galeria