Ford Focus został pierwotnie wprowadzony na rynek w 1998 roku, aby zastąpić popularny model Escort. Do marca 2014 roku, Focus był najczęściej spotykanym samochodem w Wielkiej Brytanii. Pierwszy model RS trafił do salonów w 2002 roku i zrodził całą nową generację entuzjastów Forda o wysokich osiągach. Na odznakę RS ciężko zapracowano - model ten był poddawany próbom w arizońskim upale, arktycznym mrozie i na najtrudniejszych torach testowych na całym świecie. W standardzie trzecia generacja RS oferuje 350 PS, prędkość maksymalną 167 mph i przyspieszenie boczne 1g. Napęd na wszystkie koła i dynamiczna kontrola momentu obrotowego zapewniają precyzyjną kontrolę na krętych zakrętach. Funkcja Launch Control przykleja kierowcę do fotela, a wybierane tryby jazdy dają kierowcy możliwość wyboru trybu Normal, Sport lub Track, w zależności od tego, jak bardzo chcesz go przycisnąć! Rewolucyjna technologia zastosowana w 2,3-litrowym silniku EcoBoost obejmuje bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny układ zmiennych faz rozrządu oraz turbosprężarkę typu twin-scroll - dzięki czemu jazda jest tak ekscytująca, jak można by tego oczekiwać od samochodu, który otrzymał oznaczenie RS!
Ten model RS w kolorze Frozen White został wyposażony w pakiet Mountune Performance obejmujący zestaw indukcyjny o dużym przepływie, ulepszony zawór recyrkulacyjny, kalibrację wydajności oraz plakietkę FPM. Mountune jest jedynym zatwierdzonym partnerem Forda w zakresie tuningu i od prawie 35 lat oferuje najwyższej jakości części do silników i osiągów. Ten najnowszy zestaw zwiększający osiągi podnosi moc szczytową o 25 PS, co daje w sumie 375 PS. Szczytowy moment obrotowy jest zwiększony o 40 Nm do 510 Nm dzięki funkcji over-boost. Łączny wynik oznacza, że zmodyfikowany Focus RS może osiągnąć prędkość 0-62mph w 4,5 sekundy.
Pomimo niewielkiej liczby kilometrów na liczniku, Focus RS nie był od początku objęty programem New Car Protection, w wyniku czego na lakierze pojawiły się pierwsze oznaki zużycia.
Właściciel nie posiadał RS-a długo - zaledwie kilka miesięcy, jednak wstępna inspekcja ujawniła mnogość zmytych swirli, które wymagałyby polerowania maszynowego, więc za zgodą właściciela wybrano odpowiedni zabieg, który odzwierciedlał dodatkowy czas wymagany do usunięcia uszkodzeń. - Matt Back, UF Detailing Studio
Następnie RS został zarezerwowany w studiu UF w Brands Hatch na zabieg poprawy połysku ze standardową ochroną przy użyciu Gtechniq Crystal Serum Light (CSL). Bazując na flagowej powłoce ceramicznej Gtechniq Crystal Serum, Crystal Serum Light zapewnia gładką hydrofobową barierę, która zachęca brud, wodę i zanieczyszczenia do ześlizgiwania się z powierzchni, zapewniając jednocześnie ochronę przed powstawaniem wirów spowodowanych zmywaniem i wysoki połysk. Dodatkowo, jako powłoka nieorganiczna (a nie organiczna lub hybrydowa), Crystal Serum Light jest praktycznie odporny na działanie chemikaliów ściągających, a także znacznie bardziej odporny na skrajne temperatury. CSL sprawdza się w temperaturach do minus czterdziestu stopni Celsjusza i nie wypala się nawet wtedy, gdy temperatury paneli sięgają dwustu pięćdziesięciu stopni!
Oferujemy opcje uszczelniaczy Standard, Silver, Gold i Platinum w ramach naszych usług detailingowych, co pozwala klientom wybrać preferowaną powłokę, równoważąc cenę z wydajnością. Crystal Serum Light zapewnia doskonałą ochronę i trwałość, która może trwać wiele lat, jeśli powłoka jest właściwie pielęgnowana przy użyciu odpowiednich produktów do konserwacji. - Matt Back, UF Detailing Studio
Przed przystąpieniem do polerowania maszynowego, Focus RS musiał zostać najpierw dokładnie odkażony i oczyszczony.
Na początku samochód został potraktowany Gtechniq W6 Iron & General Fallout Remover, dedykowanym produktem do usuwania żelaza zawierającym aktywny składnik, który kurczy cząsteczki metalu przyklejone do lakieru i kół. W miarę kurczenia się cząsteczek, wiązanie z podłożem zostaje przerwane, co pozwala na łatwe spłukanie cząsteczek bez konieczności energicznego pocierania lakieru rękawicą do mycia. Ta bezdotykowa metoda usuwania tych potencjalnie szkodliwych cząstek pomaga zapobiegać powstawaniu wirów i zarysowań na lakierze.
Olej, odpryski oleju napędowego i brud drogowy zostały usunięte za pomocą roztworu uniwersalnego środka czyszczącego Gtechniq W5 Citrus All Purpose Cleaner (APC) naniesionego przez 6-litrowy opryskiwacz Kwazar.
Mokre drogi wyrzucają mnóstwo tłustego brudu. Usunięcie smaru jest niezbędne, ponieważ pozostałości mogą zakłócić zdolność uszczelniaczy do łączenia się z lakierem. Dodatkowo, olej napędowy może przenikać do lakieru bezbarwnego i powodować przebarwienia, więc musi być kompleksowo wyeliminowany. Po nałożeniu i utwardzeniu powłoki ceramicznej, pomoże ona zapobiec tego typu uszkodzeniom w przyszłości. - Matt Back, UF Detailing Studio
Po spłukaniu Citrus Cleaner, na cały samochód została nałożona piana Ultimate Snow Foam za pomocą lancy pianowej podłączonej do myjki ciśnieniowej Kranzle. Wytworzona w ten sposób gęsta piana utrzymuje się na samochodzie przez około 1-2 minuty, zamyka brud i usuwa go z powierzchni, umożliwiając bezpieczne spłukanie go bez kontaktu z nią.
Druga aplikacja Ultimate Snow Foam została użyta jako smar dla maty do glinkowania, która została użyta do usunięcia wszelkich związanych zanieczyszczeń z lakieru bezbarwnego. W wyniku tego procesu powierzchnia lakieru pozostaje gładka w dotyku.
Idealnie, lakier powinien być super gładki, ponieważ wszelkie wypukłości lub wgłębienia (takie jak zadrapania lub ślady wirowania!) wpływają na sposób, w jaki światło oddziałuje z powierzchnią. Jeśli lakier jest idealnie gładki, poziom odbicia i połysku będzie o wiele wyższy. - Matt Back, UF Detailing Studio
Po kolejnym płukaniu, Focus RS był gotowy do starannego mycia. Zostało ono przeprowadzone przy użyciu oddzielnych wiader do mycia i płukania, wyposażonych w osłonę przeciwpyłową, dwustronną rękawicę do mycia Ulti-Mitt z merynosów oraz wysoko pieniący szampon G-Wash firmy Gtechniq.
G-Wash to czysty szampon bez środków zwiększających połysk, wosków i dodatków, które mogą przywierać do powierzchni samochodu. Piana łatwo się spłukuje, nie pozostawiając smug i pozostawiając powierzchnię bez śladów. - Matt Back, UF Detailing Studio
Po oczyszczeniu, filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter został podłączony do węża, aby zapewnić końcowe płukanie czystą wodą. Następnie RS został osuszony przy użyciu ręczników osuszających Ultra Soft Microfibre i wniesiony do studia, gdzie został podniesiony na rampie hydraulicznej. Lakier został dokładnie sprawdzony przy użyciu lampy SCANGRIP Sunmatch, której wiązka o wysokiej intensywności uwidacznia każdą niedoskonałość lakieru bezbarwnego. Wszelkie problemy zostały odnotowane w Arkuszu Oceny Pojazdu w celu odniesienia się do nich podczas etapu polerowania maszynowego.
Na białym lakierze nie widać niedoskonałości tak łatwo jak na ciemniejszych kolorach. Jednak w świetle kontrolnym były one dość widoczne. Lakier Forda jest zazwyczaj wykończony średnio twardym lakierem i dlatego zacząłem od najlżejszej kombinacji pada i pasty polerskiej wymaganej do usunięcia defektów. - Matt Back, UF Detailing Studio
Aby usunąć uszkodzenia lakieru, użyto pasty Menzerna 2400 Medium Cut Polish z padem polerskim Kamikaze Collection Banzai Dynamics Red. Pady te wykorzystują technologię Dot Point Polishing (DPP), która pozwala na lepszą cyrkulację powietrza, co wydłuża czas pracy i zwiększa siłę cięcia.
RUPES Bigfoot LHR 12E Duetto i RUPES Bigfoot LHR 75E Mini polerki orbitalne zostały użyte do etapów korekty i udoskonalania. Mniejsze, 12-milimetrowe dyski obu maszyn pozwoliły na zwiększenie wydajności polerowania na mniejszych powierzchniach oraz na powierzchniach konturowych.
Wykończenie zostało wykonane przy użyciu polerki rotacyjnej FLEX PE14-2 z czarnym padem wykańczającym Kamikaze Collection Banzai Dynamics oraz Menzerna 3800 Super Finish Plus. Po oczyszczeniu lakieru Frozen White, wszystkie panele zostały przetarte roztworem Gtechniq Panel Wipe, aby zapewnić usunięcie wszystkich śladów pozostałości po polerowaniu w ramach przygotowań do nałożenia powłoki ochronnej Gtechniq Crystal Serum Light.