Nowy Cayman GT4 to tworząca się legenda. Zorientowany na tor, skoncentrowany na kierowcy, ta najnowsza propozycja Porsche emanuje mocą, dominacją i kontrolą. Projekt nadwozia, w którym każda forma ma swoją funkcję, od wlotów powietrza po spojlery i skrzydła, każda część została zaprojektowana tak, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia z jazdy na torze.
Niezliczone spojlery w kluczowych miejscach zwiększają siłę docisku na osie, podczas gdy podwozie jest o 30 mm niższe niż w poprzednim Caymanie. Te czynniki w połączeniu z szerokimi oponami dla lepszej trakcji i zintegrowaną suchą miską olejową zapewniają lepsze pokonywanie zakrętów. Umieszczony pośrodku podwozia silnik Flat-6 osiąga moc 283 kW (385 KM) przy 7 400 obr/min i imponujący maksymalny moment obrotowy 420 Nm w zakresie od 4 750 do 6 000 obr/min. Niski stosunek masy do mocy, wynoszący 4,7 kg/kW (3,5 kg/KM), zapewnia przyspieszenie 0-62 w zaledwie 4,4 sekundy, przy wybuchowym dźwięku podwójnych sportowych rur wydechowych. Lekka, sześciobiegowa manualna skrzynia biegów o specjalnie dobranych przełożeniach pozwala kierowcy na precyzyjne dozowanie mocy, a przycisk Sport aktywuje automatyczne otwarcie przepustnicy przy zmianie biegów w dół i zapewnia sportową zmianę przełożeń. Dźwignia zmiany biegów znajduje się blisko sportowej kierownicy, a umieszczony centralnie obrotomierz w kolorze tytanu, z żółtą igłą i znacznikami przyrostów, dostarcza kierowcy przejrzystych informacji, dzięki czemu ma on ułamki sekund na podjęcie kluczowych decyzji. Poręczne, gdy w sumie prędkość maksymalna Caymana GT4 wynosi 183 mil/h.
Wideo recenzja Autocar
Aby podkreślić estetykę inspirowaną torem wyścigowym, właściciel tego białego Caymana GT4 zdecydował się na dodanie wyścigowych pasów na karoserii. Przed zarezerwowaniem samochodu w Studiu Detailingu UF w Brands Hatch na zabieg New Car Protection Treatment, zadzwonił, aby upewnić się, czy paski powinny być wykonane przed zabiegiem ochronnym. Ponieważ uszczelniacze ceramiczne nadają lakierowi właściwości nieprzywierające, ważne było, aby najpierw nałożyć winylowe paski. Po ich nałożeniu, Cayman GT4 został przewieziony do studia, gdzie rozpoczął się zabieg.
New Car Protection ma na celu zachowanie "jak nowego" wyglądu Twojego pojazdu. Lakier i elementy wykończeniowe często szybko matowieją na skutek działania promieniowania UV, trawienia przez kwaśne deszcze, a także w wyniku zawirowań spowodowanych złymi technikami mycia. Pokrycie różnych podłoży nanouszczelniaczem hamuje zużycie spowodowane tymi czynnikami. Nanouszczelniacze tworzą silne wiązania chemiczne z powierzchniami Twojego pojazdu i są praktycznie odporne na skrajne wartości pH. Dotyczy to nawet pojazdów mieszkających w miastach i na terenach silnie zurbanizowanych, gdzie zanieczyszczenia są wypłukiwane z atmosfery podczas opadów deszczu. Opady, pył hamulcowy, brud i zanieczyszczenia nie mogą się przyczepić do śliskich, zabezpieczonych powierzchni, dzięki czemu są łatwiejsze do usunięcia podczas cotygodniowego mycia. Zamiast szorować lakier rękawicą (co jest główną przyczyną powstawania smug po myciu), zanieczyszczenia łatwo się zmywają. Nano-uszczelniacze pozostawiają również wysoki połysk, dzięki czemu samochód dłużej wygląda jak nowy". - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Samochód zebrał sporo zanieczyszczeń drogowych podczas podróży do studia. Zanieczyszczenia te należało usunąć przed przeprowadzeniem zabiegów ochronnych.
Karoseria została najpierw oczyszczona z zanieczyszczeń żelazem przy użyciu Gtechniq W6 Iron & General Fallout Remover. Następnie karoseria i koła zostały odtłuszczone przy użyciu Gtechniq W5 All Purpose Citrus Cleaner w celu usunięcia śladów oleju napędowego i tłustego brudu drogowego.
Po spłukaniu felg rozpylono W6, a na felgi i karoserię nałożono piankę Ultimate Snow Foam.
Ponieważ felgi były dość ciemne, trudno było dostrzec zmianę koloru, która następuje w wyniku kontaktu W6 z cząsteczkami żelaza. Dzięki temu, że najpierw rozpylono W6, a następnie nałożono na nie piankę Ultimate Snow Foam, znacznie łatwiej jest dostrzec fioletowe smugi wskazujące zarówno na obecność zanieczyszczeń żelazem, jak i na to, że produkt działa w celu ich usunięcia. Kiedy kolor jest już w pełni rozwinięty, wiadomo, że nadszedł czas na spłukanie roztworu. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Na karoserii piana Ultimate Snow Foam usuwa z powierzchni większe cząsteczki brudu i żwiru, przenosząc je na pianę, aby można je było łatwo spłukać. W ten sposób zanieczyszczenia, które w przeciwnym razie dostałyby się do rękawicy myjącej, są usuwane z samochodu przed kontaktem fizycznym. Dzięki temu lakier jest zabezpieczony przed powstawaniem zmętnień.
Po spłukaniu piany i roztworu W6, samochód został umyty przy użyciu metody dwóch wiader, dwustronnej rękawicy do mycia Ulti-Mitt z merynosów oraz szamponu Gtechniq G-Wash. Po kolejnym płukaniu, filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter został podłączony do węża, aby zapewnić ostatnie płukanie samochodu czystą wodą. Cayman został dokładnie wytarty do sucha przy użyciu ręczników UF Ultra-Soft Microfibre Drying Towels i wniesiony do studia, gdzie lakier został sprawdzony w oświetleniu o wysokiej intensywności.
Zwykle oczekuje się, że nowe samochody są w idealnym stanie, ale niestety nie zawsze tak jest. Aby mieć pewność, że lakier jest nieskazitelny, dokładnie i ostrożnie przyglądamy się mu pod jasnym światłem, które uwidacznia każdy najmniejszy szczegół. Po nałożeniu nanouszczelniacza wszelkie niedoskonałości zostaną pod nim trwale zaklejone, dlatego tak ważne jest, aby ten etap był dobrze przeprowadzony. Lakier Porsche jest zazwyczaj dość twardy i odporny na zarysowania, więc nie spodziewałem się zbyt wielu uszkodzeń lakieru bezbarwnego i miałem rację - wystarczyło go tylko lekko wypolerować, aby usunąć kilka drobnych zawirowań i nadać mu połysk. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Aby wzmocnić połysk, użyto polerki rotacyjnej FLEX PE14-2 z 3M PERFECT-IT III High Gloss Polishing Pad i Menzerna Super Finish Plus 3800. Lekki materiał ścierny wystarczył do usunięcia kilku drobnych skaz i nadania połysku "show car". Karoseria i koła zostały następnie spryskane środkiem Gtechniq Panel Wipe, aby zapewnić usunięcie wszystkich pozostałości po polerowaniu, pozostawiając całkowicie czystą powierzchnię, z którą ma się związać nanouszczelniacz.
Właściciel zażyczył sobie użycia Gtechniq CS Black jako ostatecznego uszczelniacza. Obejmuje on warstwę Crystal Serum, a następnie warstwę EXO v2. Crystal Serum to innowacyjny uszczelniacz oparty na nanotechnologii, który utwardza się jako dwie oddzielne warstwy. Dolna warstwa utwardza się do twardości około 7h, zapewniając pewną elastyczność powłoki. Górna warstwa utwardza się do twardości 9h. Razem tworzą one twardą, ale elastyczną powłokę o doskonałej odporności na skrajne wartości pH i wiry po myciu. Po utwardzeniu, Crystal Serum jest tak twarde, że wymaga polerowania maszynowego, aby je usunąć. W związku z tym jest dostępne tylko jako usługa świadczona przez autoryzowane studia Gtechniq. Gtechniq jest tak pewny wydajności Crystal Serum, że udziela na nie siedmioletniej gwarancji!
Aby wzmocnić właściwości hydrofobowe, na Crystal Serum nałożono EXO V2.
Ideą zastosowania EXO V2 jako dodatku do Crystal Serum jest sprawienie, aby powierzchnia była tak śliska, jak to tylko możliwe. Brudna woda deszczowa jest zachęcana do gromadzenia się i zsuwania z powierzchni, zabierając ze sobą zanieczyszczenia. Oleje, brud, chemikalia - żadne z nich nie będą się tak łatwo wiązać z zabezpieczoną powierzchnią, więc samochód pozostaje dłużej czysty i łatwiejszy do umycia. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Szyby zostały pokryte powłoką Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass, zapewniającą hydrofobową warstwę, która zachęca krople deszczu do zbierania się i spływania. Dzięki temu jazda jest mniej męcząca podczas złych warunków pogodowych.
Dowiedz się więcej na http://dnd.com.pl/