Uratowana i zabezpieczona powłoka lakiernicza na "nowym" Mercedesie-AMG A45

Odbiór nowego samochodu jest zazwyczaj ekscytującą okazją. Jest zapał do zabawy, oczekiwanie na dreszczyk emocji i oczywiście oczekiwanie na otrzymanie lśniącego, nietkniętego, nieskazitelnego samochodu. Kiedy tym samochodem jest zupełnie nowy, dynamicznie odnowiony i elektryzująco zmodernizowany Mercedes-AMG A45 Turbo, wtedy oczekiwania są o wiele większe.

Reklamowany jako "najmocniejszy na świecie kompaktowy samochód o wysokich osiągach", AMG A45 wyposażony jest w 2-litrowy, rzędowy silnik 4-turbo o mocy 280 kW (381 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 475 Nm. Nieźle jak na samochód ważący 1555 kg. W celu zwiększenia atrakcyjności wizualnej i funkcjonalności, stylizacja nadwozia została zmodyfikowana i obejmuje przedni zderzak, trójwymiarowe skrzydło A, które kieruje powietrze bezpośrednio do trzech wlotów powietrza chłodzącego, charakterystycznych dla AMG. Pod przednim spojlerem znajduje się spoiler oraz tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem, które w połączeniu ze spoilerem AMG na spojlerze dachowym zwiększają siłę docisku, poprawiając stabilność prowadzenia. Pod spodem, przełożenia skrzyni biegów zostały przerobione tak, aby zapewnić maksymalny moment obrotowy w optymalnych momentach, w wyniku czego ta wersja AMG A45 osiąga imponujący wynik 0-62 km/h w zaledwie 4,2 sekundy. Z pięcioma drzwiami, można twierdzić, że AMG A45 jest doskonałym połączeniem praktyczności i radości dla Petera (lub Penny!) Pans tego świata.

Właściciel tego AMG A45 przyprowadził swój nowy samochód do Studia Detailingowego UF w Brands Hatch, aby poddać go zabiegom New Car Protection Treatment, mającym na celu ochronę lakieru, szyb, kół i skórzanego wnętrza. Po przejechaniu z zachodniego Londynu do Kent, samochód zebrał po drodze sporo zanieczyszczeń drogowych. Właściciel był świadomy, że lakier nie wyglądał tak "jak nowy", jak się spodziewał, ale samochód musiał zostać dokładnie odkażony i oczyszczony, zanim można było ocenić jego prawdziwy stan.

porsche

Na początku samochód został potraktowany środkiem Bilt-Hamber Surfex HD, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia ropopochodne i pozostałości wosku transportowego. Następnie A45 został spłukany przed ponownym odtłuszczeniem, ze szczególnym uwzględnieniem miejsc skłonnych do przyciągania tłustych pozostałości, takich jak maska, bagażnik i zamknięcia drzwi, a także okolice korka benzyny. Następnie koła zostały wyczyszczone przy użyciu Gtechniq W6 Iron & General Fallout Remover, wiadra do mycia kół UF i wełny do kół UF Wheel Woolies. Szczotki z długimi rączkami z łatwością docierają przez misternie zaprojektowane szprychy kół, aby wyczyścić tylną część obręczy. Samochód został lekko podniesiony, aby umożliwić kompleksowe czyszczenie pod nadkolami.

A45 został wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam w celu usunięcia większych cząstek oraz brudu i żwiru z powierzchni lakieru, a następnie spłukany przed myciem metodą dwóch wiader, przy użyciu dwustronnej maty do mycia Merino Ulti-Mitt i szamponu Gtechniq G-Wash. Po wypłukaniu piany, podłączono do węża filtr Aqua Gleam De-Ionising Water Filter, który umożliwił ostateczne spłukanie samochodu czystą wodą. Następnie samochód został osuszony za pomocą ręczników osuszających UF Ultra Soft Microfibre i wprowadzony do studia w celu przeprowadzenia kompleksowych oględzin.

Przed przystąpieniem do zabiegów ochronnych lakier jest zawsze dokładnie sprawdzany przy intensywnym oświetleniu. W ten sposób możemy wyraźnie zobaczyć wszelkie skazy, swirle, zadrapania, przebarwienia itp. Właściciel wiedział, że ten samochód wymaga trochę pracy, mimo że był to nowy samochód. Jednak zakres uszkodzeń był zaskakujący. Ochrona Nowego Samochodu" nie powinna wymagać od lakieru więcej niż lekkiego polerowania, aby wzmocnić połysk przed zabezpieczeniem, ale w przypadku tego samochodu było inaczej. Zakres uszkodzeń na tym lakierze wymagał zabiegu korekty, a nie ochrony! - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Rozległość uszkodzeń w połączeniu z odpornym na zarysowania lakierem oznaczała konieczność zastosowania agresywnej kombinacji padów i mieszanek. Przy użyciu kombinacji RUPES BigFoot LHR 12E Duetto i RUPES BigFoot LHR 75E Mini, lakier został skorygowany przy użyciu Menzerna Heavy Cut Compound 400 (wcześniej FG400) i jednego z nowych padów polerskich Kamikaze Collection Banzai Dynamics. Pad ten został specjalnie opracowany dla maszyn o podwójnym działaniu i wykorzystuje unikalny wzór powierzchni "Dot Point Polishing" zawierający podniesione piankowe "sutki". Unikalna konstrukcja zapewnia doskonałe działanie tnące przy jednoczesnym zmniejszeniu wytwarzania ciepła, co pozwala na szybką korektę bez tworzenia hologramów. To z kolei skraca czas potrzebny na etap rafinacji.

Banzai Pad jest absolutnie genialny. Uzyskuje się takie samo cięcie jak przy użyciu padów z mikrofibry, ale są one znacznie łatwiejsze w użyciu i pozostawiają bardziej wyrafinowane wykończenie. Są one bardzo skuteczne nawet na odpornym na zarysowania niemieckim lakierze. Obie maszyny RUPES sprawdziły się doskonale. Duetto ma 12mm wyrzut i jest mniejszy niż LHR15 ES, jest też krótszy, więc łatwiej nim manewrować nad samochodem. LHR 75E Mini sprawdził się genialnie przy wjeżdżaniu we wszystkie wycięcia i ciasne miejsca - a AMG A45 ma ich wiele! - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Aby dopracować lakier po korekcie, użyto polerki rotacyjnej FLEX PE14-2 z preparatem Menzerna Super Finish Plus 3800 oraz 3M PERFECT-IT III Black Polishing Pad. Maszyna FLEX pozwala na wytworzenie większej ilości ciepła i lepsze wypolerowanie lakieru, nadając mu olśniewający połysk.

Lakier i felgi zostały następnie oczyszczone przy użyciu Gtechniq Panel Wipe, aby usunąć wszelkie ślady pozostałości po polerowaniu. Satynowe felgi zostały pokryte Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour, odpornym na wysoką temperaturę nanouszczelniaczem, który chroni przed brudem, olejami i zapobiega osadzaniu się pyłu hamulcowego.

Następnie na lakier nałożono Gtechniq Crystal Serum. Ten nanouszczelniacz utwardzając się pozostawia podwójną warstwę ochronną. Dolna warstwa utwardza się do twardości około 7H, zapewniając elastyczność, a górna warstwa utwardza się do około 9H, zapewniając twardą warstwę wierzchnią. Łącznie, uszczelniacz zapewnia kompleksową ochronę przed wypryskami spowodowanymi myciem, zanieczyszczeniami środowiskowymi i przemysłowymi. Zabezpieczona powierzchnia jest hydrofobowa i zapobiega przyleganiu brudu i olejów do lakieru. Cotygodniowe mycie jest zatem znacznie łatwiejsze, eliminując konieczność stosowania ostrych środków chemicznych lub szorowania lakieru - co jest główną przyczyną powstawania wyprysków spowodowanych myciem. Aby uzyskać maksymalną skuteczność, Crystal Serum musi być nakładane w ściśle kontrolowanych warunkach i dlatego jest dostępne wyłącznie jako usługa u autoryzowanych detailerów Gtechniq. Raz zastosowane Crystal Serum objęte jest 7-letnią gwarancją skuteczności.

Aby zwiększyć gładkość lakieru, głębię połysku i właściwości hydrofobowe, przeprowadzono upgrade do CS Black. Obejmuje ona dodatkową warstwę ultra trwałej powłoki hybrydowej Gtechniq EXO, nałożonej na pierwotną warstwę Crystal Serum. Rezultat był wprost oszałamiający.

Czarne skórzane wnętrze A45 jest szczególnie podatne na blaknięcie pod wpływem promieniowania UV. Aby temu zapobiec, skórę poddano delikatnemu czyszczeniu przy użyciu łagodnego środka Colourlock Leather Cleaner, aby usunąć z niej oleje i kurz. Następnie skóra została starannie zabezpieczona środkiem Colourlock Leather Shield, którego zadaniem jest zapewnienie ochrony przed ogólnym zużyciem, dzięki czemu skóra dłużej wygląda jak nowa. Antyoksydanty zapobiegają wysychaniu skóry, utrzymując jej elastyczność i pomagając zachować kolor.

O serwisie

Skorzystaj z naszego doświadczenia związanego z motoryzacją.

Zajmujemy się również organizacją wycieczek jednodniowych z Warszawy - zobacz więcej: Jasna Gora - One day tour from Warsaw

Kontakt

kontakt@disegno-studio.pl

Galeria